Vernissage: HANNA-KAISA KOROLAINEN : THE HOUSE OF PLAY AND RAIN

HANNA-KAISA KOROLAINEN : THE HOUSE OF PLAY AND RAIN 24.2.–19.3.2017

Tervetuloa avajaisiin torstaina 23.2.17 klo 17-19

Välkommen på vernissage torsdag 23.2.17 kl 17-19

Welcome to the opening on Thursday the 23rd, 5 – 7 p.m.

The House of Play and Rain on ensimmäinen kolmen näyttelyn sarjasta, joka liittyy Hanna-Kaisa Korolaisen väitöskirjaan Aalto yliopistossa. Näyttelyn innoittajina ovat toimineet useat kuvataiteilijat Raoul Dufysta Niki de Saint Phalleen. Ryijyteokset, kudotut jacquardit ja painokankaat pukevat galleria-tilan kodinomaiseksi kokonaisuudeksi. Vaikutteet kuvitteellisesta 1920-luvun Pariisista sekoittuvat tekijän lapsuudenmaisemaan, 1970-lukulaiseen Suomeen. Taiteellista prosessia esitellään tuomalla näyttelytilaan luonnoksia, materiaaleja ja työvälineitä.

The House of Play and Rain är den första i en serie på tre utställningar, vilka ingår i Hanna-Kaisa Korolainens doktorsavhandling vid Aalto universitetet. Utställningen har inspirerats av artister som Raoul Dufy och Niki de Saint Phalle. Ryor samt jacquard-vävda och tryckta tyger skapar en hemlik inramning med influenser från ett imaginärt Paris på 1920-talet och från konstnärens barndomslandskap på 1970-talets Finland. Utställda skisser, material och verktyg  ger en bild av arbetsprocessen bakom konstverken.

The House of Play and Rain is the first of three exhibitions and part of Hanna-Kaisa Korolainens doctoral studies at Aalto university. The exhibition is inspired by artists from Raoul Dufy to Niki de Saint Phalle. Rugs, woven jacquards and printed fabrics create a home-like setting, where Influences from the imaginary Paris of 1920’s is combined with the artist’s childhood scenery of 1970s Finland. Presenting the sketches, materials and tools behind the artworks reveals the mystery behind the artistic process.

Lokal
Annankatu 9, 00120 Helsinki