Päivi Setälän väitöstilaisuus: Lapsi kuvan takana. Erityisiä piirteitä lasten valokuvailmaisussa, perjantaina 7.9.2012 kello 12.00, Porin yliopistokeskuksen auditoriossa

Filosofian maisteri Päivi Setälän väitöskirja Lapsi kuvan takana. Erityisiä piirteitä lasten valokuvailmaisussa tarkastetaan Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulussa perjantaina 7.9. kello 12, Porin yliopistokeskuksen auditorio 125, Pohjoisranta 11 A, Pori.

Päivi Setälä on valmistunut filosofian maisteriksi Turun yliopistosta pääaineenaan elokuva- ja televisiotiede vuonna 1999. Setälä on Porin lastenkulttuurikeskuksen johtaja. Hän on kehittänyt lasten ja nuorten valokuvapedagogiikkaa ja järjestänyt erilaisia lasten ja nuorten valokuvaprojekteja. Hän on julkaissut useita valokuva-aiheisia teoksia sekä valokuvaan, lastenkulttuuriin ja taiteeseen liittyviä artikkeleita, viimeisimpänä monitieteisessä teoksessa Lapsuuden muuttuvat tilat (2012). Setälä on saanut toiminnastaan lastenkulttuurin valtionpalkinnon.

Vastaväittäjänä toimii dosentti Tutta Palin Turun yliopistosta.

Väitöskirja  on ilmestynyt elokuussa 2012 Aalto-yliopiston julkaisusarjassa. Teos on 11. Suomen valokuvataiteen museon Kuvista sanoin -sarjassa ja Porin taidemuseon julkaisuja. Väitöskirjan julkaisija on Musta Taide. Tilaukset Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun verkkokirjakauppa: books.aalto.fi, tiedustelut: artsbooks@aalto.fi, puh. 050 597 5802.

Lisätietoja:

Päivi Setälä
paivi.setala@aalto.fi
Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu