Deadline May 26: €10 000 per city situated/related product/production/art-work – and other DIMEKE news

Kevään ja elämän kunniaksi Dimeke suuntaa hankerahaa yrityksille!

Dimeke järjestää tänä keväänä vielä yhden tuotekehityskilpailun, jossa hankinnan kohteena ovat kaupungeista kertovat, tarinalliset ja visuaaliset digitaaliset tuotteet tai teokset. Kilpailulla Dimeke osallistuu Oulussa Väriä!OULU -kampanjaan ja Helsingissä Helsinki Design pääkaupunki 2012 –vuoteen. Kaupunkikohteena voi olla myös jokin muu kuin Oulu tai Helsinki.

Kilpailussa on jaossa rahaa max 10 000 euroa/projekti ja rahoitusta myönnetään viidelle projektille. Kilpailuehdotusten jättöaika on 28.4. – 26.5.2011 ja projektit tulee toteuttaa vuoden 2012 maaliskuuhun mennessä. Ennakkoinfo löytyy Dimeken sivustolta osoitteesta http://www.dimeke.fi/ajankohtaista/. Kilpailun tarkat ohjeet julkistetaan Oulu näyttämönä –tilaisuudessa 28.4. ja samana päivänä Dimeken nettisivuilla.

Oulussa kilpailun tiimoilta järjestetään huhtikuussa kaksi tilaisuutta:

City Sets – Kaupunki näyttämönä –koulutustyöpaja 27.4. Työpajan kouluttajina ovat Aalto-yliopiston kerronnan tutkimusryhmä Crucible Studion johtaja Mika ’Lumi’ Tuomola ja Median laitoksen vanhempi tutkija Marja Seliger. He esittelevät kehittämänsä menetelmän tuottaa ja esittää digitaalisia, visuaalisia kaupunkitarinoita. Koulutuksessa esitellään esimerkkejä kaupunkiteoksista maailmalta ja Aalto-yliopiston Median laitokselta. Työpajan osallistumismaksu on 30 €. Työpajan kuvaus ja ohjelma oheisessa liitteessä.

Oulu näyttämönä -matchmakingtilaisuus 28.4. Koulutuksen lisäksi Dimeke tarjoaa Oulussa forumin mm. Väriä!OULU -kampanjaan osallistuvien ideoijien, yhdistysten, taiteilijoiden, opiskelijoiden ja yritysten verkottumiseen.  Tilaisuudessa esitellään myös erilaisia teknologisia alustoja, joille teoksia voidaan rakentaa ja joilla niitä voidaan esittää. Tilaisuuden tavoitteena on edistää digimediayritysten kontaktien luomista uusiin potentiaalisiin asiakkaisiin ja synnyttää yhteistyötä teknologiaosaajien, mediasisältöjen tuottajien ja taiteilijoiden kesken. Tilaisuuteen osallistuvat myös Oulun kaupunkikulttuurikeskuksen, Oulun matkailun ja brändityöryhmän edustajat. Tilaisuudessa toivotaan syntyvän työryhmiä, jotka osallistuvat ehdotuksillaan tuotekehityskilpailuun. Tilaisuus on maksuton. Tilaisuuden ohjelma oheisessa liitteessä.

Molempiin tilaisuuksiin ilmoittaudutaan osoitteessa www.dimeke.fi/ilmoittautuminen