Verkkokurssin suunnittelu ja toteutus -kurssi

Pauliina Kupila puhui Sulautuvan opetuksen seminaarin case-esityksessä kurssistaan “Verkkokurssin suunnittelu ja toteutus”. Kyseessä oli siis kurssi, jonka tavoitteena oikeastaan oli innostaa ja kannustaa opettajia hyödyntämään opetuksessaan verkon mahdollisuuksia. Kurssi oli tarjolla Helsingin yliopiston henkilöstokoulutuksen valikoimissa ja osallistujat olivat opettajia sekä suunnittelijoita. Työvälineinä Pauliinan kurssilla käytettiin moodlea, wikiä, blogia, adobe connectia sekä twitteriä. Esityksessä painotus oli oikeastaan välineiden käytössä kurssin kuluessa mutta kurssiin liittyi myös pedagogisen suunnitelman tekeminen osallistujan oman opetuksen tueksi.

Se mitä Pauliina kuvasi tuntui todella tutulta, sillä olenhan ollut suunnittelemassa samankaltaista kurssia Aallon opettajille. Mielenkiintoista oli kuulla millaisia valintoja kurssin toteutuksen suhteen oli tehty sekä opiskelijan kokemus kurssin suorittamisesta. Täältä voit lukea lisää Pauliinan esityksestä.

Posted by Venla Virtakoivu

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Comments are closed.