UKK palaa eetteriin

Sähköinen salitentti

Sähköinen salitentti - kuva: www.iqul.de

Uudet koekäytännöt- projekti herää taas henkiin kevääksi 2014! Uusi projekti käynnistyi helmikuun alussa tavoitteenaan pilotoida sähköistä salitenttiä Aalto-yliopistossa sekä löytää siihen parhaiten soveltuva ohjelmisto. Projekti saa rahoitusta kaikilta Aallon kuudelta korkeakoululta ja on tiettävästi ensimmäinen kaikkien korkeakoulujen yhteisesti rahoittama laajempi projekti.

Sähköinen salitentti on normaalin paperitentin tapaan tenttisalissa tehtävä tentti, mutta paperin ja kynän sijaan se tehdään tietokoneella. Tämä tarjoaa opiskelijoille nopeamman ja mukavamman tavan tehdä tentti ja opettajille huomattavasti nopeamman tavan tarkastaa se, kun tenttivastaukset ovat jäsennellympiä eikä käsialaa tarvitse tulkita. Myöskin paperien pyörittelystä päästään eroon. Tällä hetkellä matematiikan syöttäminen on kuitenkin käytännössä mahdotonta ja sähköinen tenttiminen tuleekin olemaan pääasiassa essee- sekä monivalintavastauksia varten.

Pilotti toteutetaan kuudella kurssilla Aallon eri korkeakouluista sekä kolmella eri kaupallisella ohjelmalla 4. ja 5. periodin tenttiviikoilla. Kurssit lyömme lukkoon tämän viikon aikana ja pyrkimyksenä on saada kursseja mahdollisimman monesta eri korkeakoulusta. Softat on valittu n. 30:stä talven 2013-2014 aikana erillisessä projektissa kartoitetusta sovelluksesta.

Meidän pilotin lisäksi Kauppakorkeakoululla on oma pilotti, jossa he testaavat vielä 4. ohjelmistoa tämän kevään aikana – jo viime kesänä vastaan tullutta DigiExamia. Teemme tiivistä yhteistyötä ko pilotin kanssa saadaksemme mm. vertailukelpoiset tulokset molemmista.

Tervetuloa mukaan ja muistakaa kommentoida ja antaa vinkkejä täällä sekä facebook- sivuillamme!

Posted by Juhana

This entry was posted in Sähköinen salitentti, UKK. Bookmark the permalink.