Pilottipalapelin kokoamista

UKK-projekti lähestyy jo puoliväliä; 11 työviikosta nyt takana on viisi. Viidennellä viikolla moni työn alla ollut asia on realisoitunut, ja pilotin osalta kaikki osa-alueet alkavat olla selvillä. Seuraavaksi pilotin osalta alkaa palapelin kokoaminen toimivaksi tenttiprosessiksi.

Pilotti toteutetaan Aalto-hengessä kahdella eri kampuksella: Design Factoryllä Otaniemessä ja Arkadiassa Töölössä. Tenttejä on mahdollista suorittaa molemmissa kohteissa elokuun kahden viimeisen viikon aikana arkisin 19.-30.8. Kellonajat tarkentuvat myöhemmin.

Tällä viikolla varmistui vielä kaksi kurssia lisää pilottiin. Edellisessä postauksessa esiteltyjen kurssien lisäksi pilotissa voi suorittaa Markkinoinnin perusteet (23A00110, 6 op, BIZ) sekä Marketing (TU-91.2500, 3-6 op, SCI) -kurssien rästitentit. Mursut siis huomio, suorita markkinoinnin kurssi loppuun nykyisessä muodossa ennen tutkintouudistusta!

Tenttakvaarion visualisointia Aviisissa.*

Myös pilotissa käytettävä Tenttis-ohjelma on saatu onnistuneesti asennettua palvelimelle. Tekninen toteutus vaatii kuitenkin vielä paljon hienosäätöä, jotta pilotissa suoritettavissa tenteissä säästyttäisiin ongelmilta. Kaikki kuitenkin etenee aikataulussa; slow and steady gets you ready.

Pilotin ohella olemme työstäneet lopullista tuotostamme eli suunnitelmaa siitä, miten tenttiakvaarion pysyvä ratkaisu kannattaa toteuttaa. Tehtävä on yllättävän työläs, sillä jo kuukauden aikana on kertynyt paljon hiljaista tietoa, joka pitäisi siirtää onnistuneesti eksplisiittiseen muotoon. Ehkä projektitiimin pitäisi opiskella pilotissa mukana oleva Knowledge and Competence Management -kurssi, jossa tähän aiheeseen perehdytään.

Seuraavaksi UKK siirtyy kahden viikon kesäloman viettoon. Seuraavan kerran blogissa voi lukea kuulumisiamme 26.7.

 

* Aviisi 13/2004: “Tenttiakvaario voidaan koota yliopistolle kevääksi”

Posted by Antti

This entry was posted in Tenttiakvaario. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *