Kohti konkretiaa

Tapaamisten, selvitysten ja käsien heiluttelun aika projektissa on pian takana, ja siirrymme hijalleen konkretian tasolle. Tällä viikolla ohjelmassa oli opettajien rekrytointia pilottiin, infran suunnittelua ja asennusta sekä erilaisten dokumenttien kirjoittamista.

Olemme tähän mennessä varmistaneet neljä tenttiä elokuussa järjestettävään pilottiin. Mukana ovat  ITP Book Exam (47C58100, 6 op, BIZ), Corporate Governance (22E00500, 6 op, BIZ), Tietokoneverkot (T-110.4100, 4 op, SCI) ja Knowledge and Competence Management (TU-53.1030, 3 op, SCI). Lisäksi olemme selvittäneet mahdollisia kypsyysnäytteitä tekeviä opiskelijoita, mutta kesä on asian suhteen vaikeaa aikaa. Jos olet  suorittamassa kypsyysnäytettä elokuussa tai tunnet kaverin joka on, vinkkaa asiasta meille! *

Kameravalvonta vaatii ilmoituksia.

Infran puolella tenttiakvaario-softa Tenttiksen asennus uudelle serverille on jatkunut ja tentin suorittamiseen käytettävien tietokoneiden asetukset ovat olleet pohdinnassa. Lisäksi olemme suunnitelleet ja testanneet pilotin kameravalvonnan softia. Tenttiakvaario ei tarvitse perinteistä tenttivalvojaa, vaan valvonta vilpin estämiseksi voidaan toteuttaa etänä kameroilla ja mikrofoneilla.

Projektimme tavoitteena ei kuitenkaan ole varsinainen pilotointi, vaan pyrimme luomaan pohjaa laajempaa käyttöönottoa varten. Olemmekin jo aloittaneet erilaisten dokumenttien kirjoittamisen. Tällä viikolla onkin syntynyt esimerkiksi opas tenttiakvaariosta ainejärjestöjen ja kiltojen opintovastaaville sekä muille opiskelijavaikuttajille. Oppaan tarkoituksena on perehdyttää opiskelijavaikuttajia tenttiakvaarioon liittyvissä asioissa ja auttaa näin heitä levittämään joustavan sähköisen tenttimisen ilosanomaa.

Paljon on vielä tehtävänä ensi viikolla, sillä omat lomaviikkomme sekä yliopiston henkilökunnan poissaolot heinäkuussa sotkevat aikataulua hieman. UKK siirtyy nyt kuitenkin aurinkoisen viikonlopun viettoon, siirry sinäkin!

* Allekirjoittaneeseen voi olla yhteydessä antti.korpelainen@aalto.fi

Posted by Antti

This entry was posted in Tenttiakvaario. Bookmark the permalink.