Speksailua ja tapaamisia

Suunnittelutyön hedelmää

Ensimmäinen viikko takana ja homma on lähtenyt vauhdilla käyntiin! Olemme pohtineet opintojen tarkoitusta ja testaustapoja, etsineet saksia/teippiä/tuoleja/tietokonetta, tavanneet lukuisia ihmisiä ja määrittäneet projektin toimintatapoja. Paljon on ehditty. Viikon saldona projektin infrapuoli – projektinhallinta, työpiste jne. – on kunnossa ja loppuprojektin tavoite selvillä.

Keskitymme kesän aikana nimenomaan tenttiakvaarion konseptointiin. Aiomme testata jo käytössä olevat tenttiakvaarion toteutukset, kartoittaa opiskelijoiden ja henkilökunnan tarvetta ja kokeilla eri ratkaisuja käytännössä mahdollisimman pian. Muut tenttimistavat pidämme koko ajan mielessä jo tenttiakvaarion joustavan toteutuksen kannalta, mutta projektin lyhyen ajan myötä päätimme rajata aihetta näin tiiviiksi, jotta saamme konkreettisia tuloksia aikaan.

Ensi viikolla käymme benchmarkaamassa muutaman muun suomalaisen yliopiston (TY, TTY, HY, Hanken) tenttiakvaariohankkeita, jotka ovat paljon Aaltoa pidemmälle vietyjä.

Tuleva tenttiakvaarion testikone säädettävänä

Samalla kartoitamme potentiaalisia kursseja akvaarion pilotille, ja alamme houkutella muutamaa kiinnostunutta opettajaa mukaan kehitykseen. Testiserverimme nousi tänään pystyyn, ja ensi viikolla olisi jo tarkoitus testata käytännössä tenttimistä eri ohjelmistoilla.

Posted by Oula

This entry was posted in Tenttiakvaario. Bookmark the permalink.