Taustaa

Aikaan ja paikkaan sidottu tentti on nykyajan hajanaisessa toimintaympäristössä rasite niin yliopiston opiskelijoille kuin henkilökunnalle. Oli sitten kyse ylibuukatuista tenttitiloista tai opintojen viivästymisestä päällekkäisten tenttien takia, tuottavat nykymuotoiset tentit turhaa päänvaivaa.

UKK – uudet koekäytännöt -projekti tarttuu tähän ongelmaan, tavoitteenaan luoda perinteisten tenttien rinnalle uusia toimintamalleja, jotka tekevät tenteistä niin opintojen kuin hallinnon puolesta mielekkäämpiä, henkilökunnan työmäärää kasvattamatta.
Erityisesti UKK ottaa tarkasteluun tenttiakvaarion konseptin. Tenttiakvaario on tila, josta opiskelijat voivat varata ajan minkä vain tentin tekemiselle koska vain. UKK kartoittaa muissa Suomen yliopistoissa jo käytössä olevat tenttiakvaariokäytännöt, ja luo kesän lopuksi tenttiakvaariolle toteuttamissuunnitelman Aallossa.

UKK -projektia tekemässä on kolme opiskelijaa ja edunvalvonnan konkaria Aallon eri aloilta: Juhana Suhonen (Aalto ELEC), Antti Korpelainen (Aalto BIZ) ja Oula Antere (Aalto SCI). Projektin tilaajina ovat Aallon Kauppakorkeakoulu ja Perustieteiden korkeakoulu.

www.facebook.com/uudetkoekaytannot
blogs.aalto.fi/uudetkoekaytannot

Oula Antere
oula.antere@aalto.fi

Posted by Oula

This entry was posted in Tenttiakvaario, UKK. Bookmark the permalink.