Laine-yliopiston tutkijoiden kehittämä appi tunnistaa väärät mielipiteet jo muutamista eleistä

Miliisihallituskin kiinnostunut ohjelmasta, kenttäkokeet alkavat keväällä

Telsonin puhelin, jota käytettiin Laine-yliopiston sovelluksen pilotoinnissa vuonna 2023.

Välttelevä katse, ei naura julkisrahoitteisen kansalaisjärjestön henkilökuntajuhlaan palkatun stand-up-koomikon huumorille – siinä muutama ominaisuus, joita Laine-yliopiston kännykkäappi tarkastelee. Android, iOS, Symbian ja Multics-käyttöjärjestelmissä toimiva ohjelmisto paljastaa väärien mielipiteiden omistajan jopa 50 % tarkkuudella. Ohjelmiston paljastustarkkuudeen vuoksi Länsi-Venäjän Miliisihallinto tutkiikin paraikaa, voidaanko ohjelmiston antamaa arvioita käyttää väärinajattelijoiden oikeudenkäynneissä todistusaineistona. ”Olemme innostuneita mahdollisuudesta, että tutkimusprojektimme tuloksena syntynyttä appia voitaisiin käyttää ajatusrikollisten saattamisessa giljotiiniin” hehkuttaa appia kehittämässä ollut Laine -yliopiston tutkija Everard Cuck.