Ansaintamalli

 

 

Ansaintamalli(1)

Kuvaajassa on kiteytetty symmetriapeliä kehittävän yrityksen ansaintamalli. Oletettavasti suurin käyttäjäryhmä tulevat olemaan kuluttaja-asiakkaat, jotka löytävät pelimme ja lataavat sen online-kauppapaikasta. Pelin perustoiminnallisuus on ilmainen, mutta kuluttajille tarjotaan säännöllisiä mahdollisuuksia katsoa lyhyitä mainosvideoita edellytyksenä nopealle etenemiselle. Pelin sisällä on myös mahdollista ostaa valinnaista lisäsisältöä (in-app purchases).

Hyödynnämme yhteistyökumppaneina kouluja, jotka haluavat tarjota oppilaille moderneja digitaalisia pellistettyjä oppimissisältöjä. Koulut ostavat massalisenssejä, lataavat ne omille opetuslaitteille ja tarjoavat ne edelleen oppilaiden käyttöön.

Vastaavasti hyödynnämme yliopistoja, joiden kursseilla käsitellään suunnitteluun tai matematiikkaan liittyviä teemoja. Kurssin järjestäjä hankkii massalisenssin osallistujille, maksaa lisenssimaksun, ja kerää arvokasta kokemuksia tuotteen pedagogisten ominaisuuksien jatkokehittämiseksi.

Tuotteen tekninen toteutus vaatii taustalle pilvipalveluita, jotka hankitaan maksua vastaan erillisiltä palveluntarjoajilta. Myös tuotteen jakelu sovelluskaupassa sekä mainosvideoiden näyttäminen toteutetaan ulkoisen palveluntarjoajan kautta. Palveluntarjoajat veloittavat joko palvelumaksua tai maksutapahtumakohtaista transaktiomaksua.
Lisätietoa työkalusta: https://www.boardofinnovation.com/