Jälkipyykillä

Courseran kurssin sivut sulkeutuvat huomenna. Pitää hetki miettiä, onko sieltä syytä ottaa mitään talteen. Videoita ei tarvitse, koska ne löytyvät YouTubesta, mutta olisiko jokin kalvosetti säästämisen arvoinen?

Omalta tililtä voi nyt myös hakea todisteen kurssin läpäisemisestä . Luultavasti lisään siitä merkinnän sopiville sivuille kuten Aalto People ja LinkedIn. Jos ei muusta syystä niin opetuskulttuurihistoriallisena artefaktina… Muilla on tarkempia toiveita. Keskustelufoorumilla näet mainittiin:

Here in Spain is necessary that certificates of courses indicate the duration of the course (in hours) in order to be valued in a CV evaluation. I have take a look to the certificate of this course given at https://www.coursera.org/account/records and It doesn’t have this information. Would It be possible that certificates include the number of hours?

EDIT:

Data on kiinnostavaa, tässäkin. Moniko osallistui oikeasti ja loppuun asti? Moniko luovutti? Professori Peng raotti kurssinsa tilastoja syyskuun lopussa:

Enrolled: 47,831
Watched at least one lecture: 19,753
Took Quiz 1: 7,888
Submitted Programming Assignment 1: 1,643

Jos vertailuluvuksi otetaan kaikki ilmoittautuneet, vain 3% heistä oli enää mukana ensimmäisen viikon jälkeen. Jos taas päätetään, että vasta jokin suoritus kuten videon katselu oli merkki varsinaisesta aloittamisesta, niin silloin aktiivisia oli 9%.

Myöhempiä, näin tarkkoja tilastoja ei ole.

Entä Udacity, jonka kursseja voi suorittaa milloin tahansa? Foorumilla linkattiin blogikirjoitukseen Udacity’s CS101: Who are you talking to? Siitä käy ilmi, että kurssilla Introduction to Computer Science: Building a Search Engine loppuun asti kesti 10% opiskelijoista. Laskutavasta riippuen melko samoissa prosenteissa liikutaan.

Posted by Tuija Sonkkila

About Tuija Sonkkila

Data Curator at Aalto University. When out of office, in the (rain)forest with binoculars and a travel zoom.
This entry was posted in Coding, Data, Learning and tagged , , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.