Design for All -verkoston kevättapaaminen perjantaina 21.3.2014 klo 9–14.30

KUTSU

DfA-verkoston kevättapaaminen

Aika: perjantaina 21.3.2014 klo 10-14.30 (kello 9-10 mahdollisuus tutustua Otakaari 1:n tiloihin.
Paikka: Aalto yliopisto, Otakaari 1, Espoo. Tilaan on esteetön pääsy pyörätuolilla ja käytössä on induktiosilmukka.

Mahdollisuus osallistua myös etäyhteyden kautta osoitteessa https://adobeconnect.aalto.fi/accessibility/ Kirjautuminen vieraana (Enter as a Guest) omalla nimellä. Yhteys toimii esitysten aikana klo 10-15.

Kevään tapaamisen teemoina palvelumuotoilu, osallistava suunnittelu, esteettömyysluokittelu ja opiskelun esteettömyys.
Tarjoilujen vuoksi pyydämme ilmoittautumaan 17.3.2014 mennessä (anu.autio@thl.fi).

99.45 Mahdollisuus tutustua Aalto yliopiston päärakennuksenremonttiin

(Otakaari 1, Y- ja M-siipi) ja esteettömyyden huomioimiseen Alvar Aallon suunnittelemassa rakennuksessa. Vierailemme myös “opiskelija-hubissa“, joka on muunnettu fysiikan labrasta opiskelijoiden omaksi tilaksi. HUOM: Ilmoittaudu kierrokselle 18.3. mennessä lähettämällä kommentti tämän blogin kautta (Leave a Reply). Kommenttiin teksti: “Osallistun kierrokselle, Oma Nimi”. Tapaaminen klo 9 Otakaari 1:n ala-aulassa!

9.45–10 Siirtyminen kokoustilaan Y115 (Otakaari 1:n ala-aula)

10–10.45 Kahvit ja kuulumiset Y115, Otakaari 1

10.45–11.15 Sosiaalitoimisto 2.0. Visio sosiaalisemmasta sosiaalitoimistosta syntyi kokeilujen kautta

• Miten palvelumuotoiluajattelua voisi soveltaa sosiaalitoimistojen suunnittelussa asiakasrajapinnassa?
  • Iikka Lovio, Palmu Inc

11.15–11.45 Design for All perusteinen osallistavan suunnittelun toimintamalli – Saavutettavuustyön kaleidoskooppi

klo 11.45–12  Visual access – saavutettavuus viittomakielille internetin kautta

12–13 LOUNASTAUKO (omakustanteinen)

1314 Kysely DfA-verkostolle – mihin suuntaan verkostoa halutaan viedä?

• DfA-verkostolle tehdyn kyselyn tulosten esittely, keskustelua
  • Anu Autio

14–14.30 Esteettömyysluokittelu osana palveluhakemistoja

• Millaisia asioita esteettömyysluokittelussa on huomioitu? Miten se otetaan käyttöön ja millaisia sovellusmahdollisuuksia se tarjoaa? Millaisia käyttökokemuksia Helsingin palvelukartasta on?
  • Johanna Hätönen, Kynnys ry ja Mirjam Heikkinen, Helsingin kaupunki

14.30–15 Saavutettava tieto- ja viestintäympäristö – suositus korkeakouluille

• Hannu Puupponen, Jyväskylän yliopisto ja Antti Raike, Aalto yliopisto

Kutsu kollegasi tai yhteistyökumppanisi mukaan! Suomen Design for All -verkoston tavoitteena on levittää DfA-tietoa sekä yrityksille että julkiselle sektorille saavutettavien tuotteiden, palveluiden ja ympäristöjen kehittämiseksi. Tieto on tarkoitettu myös kansalaisten saavutettavaksi. Verkosto kannustaa aktiiviseen ja monialaiseen DfA-keskusteluun. Tapaamiset ovat maksuttomia.

Tutustu lisäksi: www.thl.fi/saavutettavuus

Lisätietoja:

Anu Autio
erikoissuunnittelija
Suomen Design for All -verkoston koordinaattori
Vammaisuus ja yhteiskunta -tiimi
www.thl.fi/saavutettavuus
facebook.com/groups/suomendesignforall/
fi.linkedin.com/in/autioanu

Posted by Antti

About Antti

Aalto People, Antti Raike: https://people.aalto.fi/index.html#antti_raike
This entry was posted in Accessibility, kokous, kutsu, saavutettavuus, Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Design for All -verkoston kevättapaaminen perjantaina 21.3.2014 klo 9–14.30