Opiskelijat kertovat: Viikko 2

Kurssin toisella viikolla pidimme paljon haastatteluja, avasimme nettikyselyn marjajauheista, sekä lähetimme yhteistyöyrityksellemme haastattelukysymyksiä.

Päädyimme lähettämään yhteistyöyrityksellemme haastattelukysymykset etänä johtuen tehtaan hyvin kaukaisesta sijainnista sekä siitä huomiosta, että jauheiden myynnin ongelmat eivät liity niinkään tehtaan puolella oleviin prosesseihin, vaan enemmälti mielikuviin ja markkinointiin. Käynnistimme myös some-markkinointiprofiilin käytön testinä jauheiden mainonnan modernista vastineesta. Ryhdyimme myös haastattelemaan ihmisiä marjajauheista saadaksemme tutkimustietoa, josta vetää analyysejä.

Haastatteluissa haastattelimme kauppiaiden lisäksi myös vaihtuvanlaisia asiakaskuntia kartoittaaksemme olemassa olevaa tietoutta marjajauheista itsestään. Kävi ilmi, että yleisin asiakaskunta on terveystietoiset naiset. Ongelmiksi huomasimme kaupoissa käydessämme tuotteiden vaikean löydettävyyden vaikka tiesin tasan tarkkaan, mistä hyllystä ne löytyvät kaupassa. Nettikyselyä puolestaan jaoimme laajalti, ja sen tarkoituksena oli myöskin saada lisää tietoa marjajauheiden mielikuvista ja mahdollisesta käyttöasteesta.

Yhteistyöyrityksellemme lähetimme kysymyksiä, jotka koimme tärkeiksi marjajauheiden tulevaisuuden markkinointia ja myyntiä edistääksemme. Kysymyksiin kuului tiedustelua muunmuassa lisäaineista, laajenemistavoitteista ja marjajauhetuotannosta ylipäätään. Halusimme myös saada lisää tietoa itse yrityksen jo olemassa olevista toimintamalleista ja vaikutusväylistä. Tämän tarkoituksena on välttyä keksimästä pyörää uudelleen ja saada tietää, josko heillä olisi jo valmiita väyliä, joita voisimme hyödyntää kurssin aikana käytävässä prosessissa.

Seuraavaa viikkoa ajatellen aiomme jatkaa informaation keräämistä tutkimuksen merkeissä: Olemme vasta aloittaneet asian tutkimisen, ja tietoa on oltava hyvien johtopäätösten tekemiseksi.

Ryhmä Vitaberry: Kaapo Lipasti , Josefiina Falck, Laura Kytömäki, Julius Rinne, Meri Honkanen ja Ulla Vahteri
Kirjoittaja: Kaapo Lipasti

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *