Kutsu Communicum-tutkimustyöpajaan

Tervetuloa Communicumin järjestämään tutkimusyhteistyön työpajaan. Työpajan tarkoituksena on olla verkostoitumisen paikka niille Helsingin yliopiston ja Aalto-yliopiston tutkijoille, opettajille ja jatko-opiskelijoille, jotka tekevät työtään media- ja viestintätutkimuksen parissa.

Ensimmäinen Communicum-työpaja järjestetään maanantaina 19. joulukuuta klo 14-17 Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun tiloissa Töölössä. Työpajan jälkeen on mahdollisuus nauttia yhdessä naposteltavaa ja virvokkeita.

Osallistuakseen työpajaan tulee täyttää ilmoittautumislomake osoitteessa http://tinyurl.com/d7ozgyh joulukuun 4. päivään mennessä. Lomakkeeseen tulee nimen ja yhteystietojen lisäksi kirjata kolme itseään kiinnostavaa teemaa media- ja viestintätutkimuksen kentällä. Nämä teemat voivat liittyä joko tutkimusalueisiin tai menetelmiin.

Ilmoittautuneet saavat lisätietoa työpajasta joulukuussa.

*****

Communicum-yhteistyöhankkeen myötä luodaan yhteistoimintaa Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston viestinnän ja median tutkijoiden, opettajien ja opiskelijoiden välille. Perusajatuksena on ”mieluummin yhteistyötä kuin kilpailua”. Communicum toimii tälle yhteistyölle eräänlaisena ihmisiä ja toimintaa alleen yhdistävänä sateenvarjona. Communicumissa ovat mukana Aalto ECONin viestinnän laitos, Aalto TAIKin median laitos, Aalto SCIn mediatekniikan laitos, Helsingin yliopiston viestinnän oppiaine sekä Helsingin yliopiston taloustieteen laitos.

Konkreettinen toiminta alkoi lukuvuoden 2011-2012 alussa. Alkanutta lukuvuotta varten kerättiin yhteen kursseja, joita on avattu Communicum-yhteistyössä mukana olevien laitosten opiskelijoille. Toiminnan lisäarvo on siinä, että näin voidaan monipuolistaa kurssitarjontaa sekä saattaa opiskelijoita tekemisiin toistensa kanssa yli yliopistorajojen.  Toisena vaiheena on tutkimusyhteistyön fasilitoiminen, päämääränä mm. yhteisten tutkimushankkeiden ja kirjoitusprojektien mahdollistaminen.

Communicum-wiki: https://wiki.aalto.fi/pages/viewpage.action?pageId=58934693

Lisätietoa Communicumista: